CityTavlan Reklamytor P-skivor Om oss Kontakt Kampanjer
 CityTavlan AB

Om oss..

Det hela började med att Stockholms Stad utlyste en tävling för att ge de trista P-automaterna en ansiktslyftning inför kulturhuvudstadsåret -98.

 

Vinnande bidraget blev CityTavlans klassiskt formade gatumöbel som enligt juryn skall "Utgöra en liten fyr i stadens myller -en ledstjärna om man så vill".

 

Vi monterade de första "PEAKarna", den gröna överbyggnad som sitter på P-automaterna, hösten 1997 och våren 1998 hade alla Stockhoms Stads P-automater fått sin överbyggnad.

 

Varje PEAK har två stycken bakgrundsbelysta reklamytor på sidan. Dessa ger en god exponering av budskapet dygnet runt.

 

Vissa av PEAKarna har även en reklamyta på baksidan. Dessa är framförallt blkägna vid populära gångstråk och öppna platser.

 

I dagsläget finns det 1 170 st.PEAKar i Stockholms innerstad och över 60 P-skiveautomater i Stockholms förorter, vilket ger tillsammans mer än 2 600 reklamytor. Ytorna syns lika bra dag som natt då de allra flesta är bakgrundsbelysta.

 

CityTavlans annonsytor går att boka på en mängd olika sätt från Helserien som täcker allt, till olika delserier med en mängd olika täckningsområden..

 

Budskapen trycks digitalt vilket gör det enkelt att gå ut med en mängd olika budskap under en och samma kampanjvecka, Det är även möjligt att styra budskapen till bestämda gator och stadsdelar.

 

Vill man aktivera konsumenten/gångtrafikanten och fästa rabattcheckar eller någon produkt på annonsytan eller i anslutning till denna så går det också alldeles utmärkt.

 

Den 1 oktober 2001 slöt CityTavlan avtal med Gävle Kommun att P-automaterna i Gävle skulle få "nya kläder", så numer finns över 20 möjliga reklamytor även i Gävle.

 

Sedan april 1999 har Citytavlan även hand om tillverkning och distribution av samtliga P-skivor som går ut i Stockholms Stad.